اس ام اس

اس ام اس عاشقانه اس ام اس تولد اس ام اس جدید اس ام اس فلسفی اس ام اس تنهایی اس ام باحال

اس ام اس

اس ام اس عاشقانه اس ام اس تولد اس ام اس جدید اس ام اس فلسفی اس ام اس تنهایی اس ام باحال

یک فروشنده ، چند خریدار

در این پیکربندی، فروشنده از روش مزایده استفاده می کند. در این روش فروشنده پیشنهاد قیمت را از چندین خریدار جویا می شود. چهار نوع مزایده وجود دارد : مزایده های انگلیسی و آمریکایی که در آن قیمت های پینشهادی به تدریج افزایش می یابند و مزایده های آلمانی و سقوط آزاد که در آن ها قیمت های پیشنهادی به تدریج کاهش می یابند. از هر یک از این روش ها می توان برای تبدیل به نقد یا برای بهره وری بازار استفاده کرد.

یک خریدار ، چندین فروشنده

دو نوع رایج حراجی وجود دارد که در آن ها یک خریدار و چندین فروشنده وجود دارند : مناقصه و حراجی های قیمت خود را اعلام کنید.

مناقصه : زمانی که یک خریدار و چندین فروشنده وجود داشته باشد، از روش مناقصه استفاده می شود در این روش خریدار قلم کالای مورد نظر خود را در سیستم درخواست قیمت RFQ به مناقصه می گذارد. عرضه کنندگان قیمت های خود را برای قلم کالا پیشنهاد می دهند و رفته رفته قیمت ها کاهش می یابد( رجوع کنید به شکل 5-2) در مناقصه الکترونیکی ممکن است مناقصه در چندین مرحله انجام گیرد تا پیشنهاد دهندگان قیمت را بیش از حد پایین نیاورند. برنده کسی است که پایین ترین قیمت را پیشنهاد داده باشد از مناقصه عمدتاً در روش های G2B,B2B استفاده می شود.

مدل قیمت خود را اعلام کنید: این روش برای اولین بار در Priceline.com ارائه شد. در این روش خریدار قیمت ( و سایر شرایط) مورد نظر خود را اعلام می کند که مایل است به فروشنده ای بپردازد. برای مثال Priceline.com درخواست های مشتریان را به فروشندگانی اعلام می کند که مایلند با این قیمت خواسته های مشتری را برآورده کنند. روش دیگر این است که priceline.com پایگاه داده خود را جستجو می کند که حاوی پایین ترین قیمت ها است و سعی می کند قلم کالایی با شرایط مشخص شده از سوی خریدار را بیابد . priceline.com با دریافت شماره کارت اعتباری از مشتریان می خواهد تضمین کنند آیا واقعاً کالایی با این قیمت یا قیمت پایین تر را می خواهند یا خیر. این روش معمولاً در مدل C2B  مورد استفاده قرار می گیرد اما می توان از آن در مدل های دیگر کسب و کار نیز استفاده کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد