اس ام اس

اس ام اس عاشقانه اس ام اس تولد اس ام اس جدید اس ام اس فلسفی اس ام اس تنهایی اس ام باحال

اس ام اس

اس ام اس عاشقانه اس ام اس تولد اس ام اس جدید اس ام اس فلسفی اس ام اس تنهایی اس ام باحال

تحصیل در هند بخش دوم

مقطع لیسانس در اکثر رشته ها در دانشگاههای هندوستان 3 ساله است. به جزء داروسازی که لیسانس آن در هند چهار ساله است.  یا پزشکی و دندانپزشکی 5 ساله است.

 قابل تذکر است رشته های علوم پزشکی درتمام مقاطع لیسانس یا فوق لیسانس یا تخصصی بر اساس قوانین وزارت بهداشت و درمان ارزشیابی می گردد.

 معمولا سیستم آموزشی برای رشته های مختلف متفاوت است مثلا در گروه علوم، دانشجو در سال اول می تواند چهار درس را انتخاب کند این چهار درس شامل دو کتاب است یعنی به طور کامل 8 کتاب و چهار درس عملی برای چهاردرس وجود خواهد داشت که اصطلاحا به عنوان practical نامیده می شود.  Practical  در هندوستان بسیار مهم است و تقریبا هر روز به مدت 3 ساعت خواهد بود و دانشجو موظف است در کلاسها شرکت کند تا به صورت علمی و عملی و به صورت انفرادی کارهای تحقیقاتی را انجام دهد. در تمام مقاطع تحصیلی practical وجود خواهد داشت. در رشته های علوم که شامل گیاه شناسی، جانور شناسی، زمین شناسی، شیمی، فیزیک، کامپیوتر، برق، با یوتکنولوژی میکروبیولوژی و غیره است هر شخص چهار درس را انتخاب می کند و به صورت سالی واحدی یا به عبارت کامل تر سالی به ادامه تحصیل می پردازد. در پایان هر سال تحصیلی که مصادف با عید نوروز در ایران است امتحانات بر گزار می گردد که با استرس و فشار زیادی همراه است به علت اینکه برای قبولی شخص واقعا باید زحمت کشیده باشد. سیستم امتحانات به صورت تشریحی به همراه شکل و علامت گزاری و توضیحات 5-6 صفحه ای برای سئوالات با ارزش نمره بالا و نیم صفحه ای برای سئوالات  2نمره ای است.

در پایان هر شخص که از 100 نمره 32 را اخذ کند در صورتی که در امتحانات میان ترم نمره 8 از 20 اخذ کند قبول خواهد شد یعنی نمره قبولی 40=8+32 از 100 نمره است.

در گروه علوم که اصطلاحا science نامیده می شود، هر شخص می تواند فقط در4نمره تجدید شود و اگر تعداد تجدیدی ها از 4 بیشتر باشد، به شخص اجازه ورود به سال  2داده نمی شود و هر شخص که تعداد تجدیدهایش 4 و کمتر باشد می تواند به سال 2 برود ولی این شخص باید در سال 2 این چهار درس یا کمتر را قبول شود. سال دوم به صورت ترمی بر گزار می گردد و هر شخص می تواند 3 درس انتخاب کند. نحوه انتخاب این  3درس باید طوری شود که شخص در سال آخر یکی از آنها را به عنوان درس اصلی یا رشته خود انتخاب کند. در سال دوم علاوه بر این 3درس زبان انگلیسی پیشرفته متناسب با اصطلاحات رشته شخص آموزش داده می شود. در سال سوم شخص از میان درسهای سال 2 یکی را به عنوان درس اصلی انتخاب می کند. درکل دانشجوی رشته علوم درهندوستان واقعا برای پیشرفت باید تلاش کند و با سیستم درس خواندن در شب امتحان تقریبا پاس کردن امکان ناپذیر است.

در رشته های دیگر هم مثل مدیریت ها هم وضعیت به همین ترتیب است ولی معمولا دانشجویان این رشته به اندازه دانشجویان علوم پزشکی، داروسازی و مهندسی دچار زحمت نمی شوند و معمولا با کمی تلاش قبولی امکانپذیر است. دانشجویان رشته های داروسازی و علوم پزشکی در پایان تحصیلات باید یک دوره یک ساله را در ایران بگذرانند تا مدرک دکتری حرفه ای دریافت کنند. از نظر هزینه ارزانترین رشته ها علوم هستند مانند شیمی، فیزیک وغیره که در اکثر شهرها وکالج ها حدود 300-250 دلار در سال است. رشته های مدیریت هم وضعیتی مشابه دارد و هزینه مشابه ای دارد. رشته های کامپیوتر و برق در علوم سالیانه 800 دلار و رشته ها هدسی که چهار ساله است معمولا 3500 دلار، رشتة داروسازی 4000 دلار البته در بعضی از شهرها ارزانتر است ولی کیفیت تحصیل هم بسیار پائین است. رشته پزشکی  و دندانپزشکی در کل دوره 5ساله 65-50 هزار دلار است که معمولا هزینه سال اول در اول و زمان صدور پذیرش دریافت می گردد که این رقم برای سال اول 8000 دلار است. 

در مورد رشته پر طرفدار میکروبیولوژی هم هزینه سالیانه 300 دلار است برای رشته بایوتکنولوژی سالیانه 1500 دلار است.

نحوه اخذ پذیرش برای رشته های مختلف مقطع لیسانس:

مدارک مورد نیاز:

1- ترجمه مدارک چهار ساله دیپلم وریز نمرات که باید به صورت رسمی صورت پذیرد وبه تأیید وزارت امور خارجه برسد و در پایان به تایید سفارت هندوستان برسد.

2- کپی پاسپورت صفحه اول و اعتبار

3-شش قطعه عکس سایز پاسپورت

مدارک جهت دریافت پذیرش موقت به دانشگاه ارسال و شخص با این پذیرش می تواند ویزای 6 ماهه دریافت کند و در پایان 6 ماه باید مدت آن را تمدید کند. شخص پس از ورود به هند در دانشگاه ثبت نام نهایی را انجام میدهد و با پرداخت هزینه تحصیل ثبت نام قطعی می شود و مدارک ثبت نام قطعی را به پلیس تحویل می دهد و بعد از 2 ماه به او ویزای یکساله اعطا می شود که هر سال به آسانی قابل تمدید است. سفارت خانه هندوستان در تهران قراردارد که دانشجویان متقاضی بایستی به آن مراجعه کنند و ویزا دریافت کنند. سایر کنسولگریهای هندوستان در بندرعباس و زاهدان قراردارد. که برای متقاضیان نیمه جنوبی کشور است و اخذ ویزا از آن بسیار راحت تراست .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد