اس ام اس

اس ام اس عاشقانه اس ام اس تولد اس ام اس جدید اس ام اس فلسفی اس ام اس تنهایی اس ام باحال

اس ام اس

اس ام اس عاشقانه اس ام اس تولد اس ام اس جدید اس ام اس فلسفی اس ام اس تنهایی اس ام باحال

عکس و بحث پیرامون خودرو جدید سایپا با نام S81 یا 231

 تصاویر و اطلاعات سایپا S81 
محصول آینده سایپا خودرویی است به نام S81 .به گفته سایپا این خودرو قرار است در سال 1387 رونمایی و یا به فروش برسد.
سایپا مدعی است S81 اولین خودروی کاملا ایرانی است در صورتی که به اعتقاد عده ای از کارشناسان کپی تغییر شکل داده شده کیا ریو است(تابلو هست این مطلب!)


قرار است که در این خودرو از موتوری استفاده شود که نسبت به پراید کم مصرف تر و دارای توان بیشتری است.

 

"مینیاتور" سایپا در کنار "ایکس12" ایران خودرو 
نگاهی به محصول ساخت داخل سایپا

«خودروی ملی» که چند سالی است ذهن جامعه را درگیر خود کرده، حتی در میان خودروسازان نیز در برهه‌ای از زمان به صورت کاملا جدی تبدیل به مناقشه‌ای پرکش و قوس شده بود. شاید این بحث آن چنان که ما در داخل طی این مدت با آن مواجه بوده‌ایم، در سایر کشورها مطرح نبوده و شاید دلیل آن نیز این باشد که در تجربه خودروسازی ایران حتی پس از انقلاب و تا پیش از تولید سمند هیچ اتفاق خاصی در حوزه ساخت و طراحی داخلی نیفتاده و صنعت خودرو دچار روزمرگی شده بود. البته برخی کارشناسان معتقدند، هم اکنون نیز شرایط خیلی با گذشته فرقی نکرده و فقط تیراژ تولید بالا رفته است. 
به گزارش خبرنگاز خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با این که لقب خودرو ملی برای سمند چیزی بود که در زمان مدیریت قلعه‌بانی در سایپا مورد شائبه قرار ‌گرفت و عنوان ‌شد چطور باید خودرویی که پلت‌فرم و موتورش که جزئی از پلت‌فرم مربوط به پژو است را ملی عنوان کرد؟ اما با این حال چیزی که ایران خودرو روی آن تاکید اساسی دارد، بحث برند ایرانی این خودرو است و شاید تنها برندی باشد که نام ایران در حال حاضر با آن شناخته می‌شود. به‌ویژه این که موتور ملی پایه گازسوزی نیز برای آن طراحی شده است. 
از آن سو، سایپایی که تا پیش از این عنوان مونتاژکار کیا و سیتروئن را یدک می‌کشید، به قول عضو هیات مدیره فعلی آن چند سالی است که به تکاپوی طراحی خودرو افتاده است. 
وی حتی معتقد است که اثرات این کار را باید در کار همکاری مشترک با پروتون و سه محصول جدیدی که در آینده از این شرکت به تولید خواهد رسید، جست‌وجو کرد. 
اما این‌که چرا سایپا این قدر دیر به فکر طراحی خودرو افتاده، سوالی است که به آن این گونه پاسخ داده می‌شود که این شرکت همزمان با ایران خودرو به فکر ساخت خودرو ملی افتاده، ولی به دلیل مشکلات نقدینگی که در ابتدای تعریف پروژه S81 (یا همان S231) این پروژه دو بار متوقف شد؛ چرا که سایپا توانایی پیشبرد همزمان سه پروژه تندر90، ریو و S81 را نداشت. اما حالا که سایپا به یکی از ثروتمندترین بنگاه‌های داخلی به یمن فروش خوب پراید تبدیل شده است، این پروژه فعال‌تر شده و تولید آزمایشی آن نیز در سایپا آغاز شده است. 
اما با توجه به این که قرار است روز شنبه هفته آینده (23 آذر) طی مراسمی با حضور رییس جمهور از محصول ساخت داخل سایپا یا همان مینیاتور رونمایی شود، مسوولان گروه سایپا اظهار نظرهای مختلفی راجع به خودرو ملی سایپا کرده‌اند. 
اول از همه احمد قلعه‌بانی - مدیرعامل سابق سایپا و رییس فعلی ایدرو و معاون وزیر صنایع و صنایع - با اظهار این که کار طراحی و تولید این خودرو از دو سال قبل آغاز شده است، این پروژه ملی را حاصل مدیریت بذرپاش - مدیرعامل فعلی گروه سایپا - دانسته و پیش‌بینی کرده که این خودرو سهم مناسبی از بازار داخل و صادرات خودرو کشور را به خود اختصاص دهد. 
اما صحبت‌های مدیرعامل سازه‌گستر به عنوان شرکت هماهنگ کننده قطعه‌سازان داخلی با توجه به این که رجال ـ رییس انجمن قطعه‌سازان ـ اعلام کرده که سایپا در زمینه استفاده از استفاده از قطعه‌سازان انجمن برای تولید قطعات S231 چیزی به آن‌ها اعلام نشده، می‌تواند حایز اهمیت باشد. 
وی در پاسخ به این که پس چطور سایپا می‌تواند این خودرو را بدون استفاده از قطعه‌سازان انجمن در زمان مقرر به بازار عرضه کند؟ گفته بود: " من نمی‌دانم چطور می‌خواهد این کار را انجام دهد. فقط تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که به عنوان مثال اگر به قطعه‌ای مثل بدنه نیاز باشد، حدود دو سال زمان لازم است که قالب آن آماده شود. البته این زمان برای بقیه قطعات کمتر است." 
اما سعید مدنی ـ مدیرعامل سازه گسترسایپا ـ با بیان این که هم اکنون نمونه‌های اولیه از قالب‌های اصلی تهیه شده و خط تولید این خودرو آماده راه اندازی آزمایشی است، خاطرنشان کرد: " تمامی تست‌های لازم برای سنجش استانداردهای لازم در این خودرو در مرکز تحقیقات سایپا انجام شده و با طی مراحل VP و EP آماده ورود به خط تولید شده است و با ساخت خودرو ایرانی و دارای برند سایپا، توان طراحی پلت‌فرم در این شرکت به‌وجود آمده است." 
بحث راجع به خدمات پس از فروش این خودرو نیز نکته دیگری است که حسن عموزاده ـ مدیر عامل سایپا یدک ـ به آن اشاره می‌کند و می‌گوید: " این شرکت با داشتن 600 نمایندگی داخل و 2500 عامل مجاز تعمیر و فروش در کشور وظیفه دارد بهترین سرویس خدمات پس از فروش را به این خودروی طراحی و ساخت داخل سایپا ارایه کند." 
به گزارش ایسنا، مینیاتور سایپا که قرار است سال آینده و خارج از تهران و در سایت کاشان به تولید انبوه برسد، دارای ظرفیت موتور 1500سی‌سی و مصرف سوخت6.5 لیتر در 100 کیلومتر است. موتور انژکتوری این خودرو با توجه به آلایندگی و مصرف سوخت کم ضمن پاس کردن استاندارد یورو 3 قادر است استاندارد یورو 4 را نیز بگذراند. 
دیگر امکانات و تجهیزات مناسب این خودرو با ظرفیت حمل 5 سرنشین و امکانات و تجهیزات مناسب، دارای صندوق عقب بزرگ و تسمه های فولادی داخل دربها برای حفاظت بیشتر سرنشینان است. خودرو ساخت سایپا پنج دنده بوده و موتور آن دارای 80 اسب بخار قدرت و سرعت حداکثر 200 کیلومتر بر ساعت و مجهز به ترمز دیسکی چرخ جلو با سیستم خنک کننده است. 
کولر گازی، فرمان هیدرولیک، شیشه بالابر برقی درهای جلو و عقب، قفل مرکزی، سپر رنگ بدنه و صندلی قابل تنظیم از دیگر تجهیزات این خودرو می توان عنوان کرد. آن طور که سایپا اعلام کرده S231 در صورت تقاضا در بازار به ایربگ (کیسه ایمنی هوا) و ترمزضد قفل( ABS) و گیربکس اتوماتیک مجهز خواهد شد. 
اما آن چنان که بارها از سوی مسوولان سایپا اعلام شده، قرار است این خودرو با قیمتی زیر 10 میلیون تومان به بازار عرضه شود و آن چنان که ایران خودرو هم اعلام کرده، محصول ملی این شرکت یعنی X12 که قرار است در دهه فجر از آن رونمایی شود، دارای محدوده قیمتی 10 میلیون تومان است که البته با توجه به این که در این محدوده قیمتی زیر 10 میلیون تومان تنها سه خودرو پژو روآ، پراید و MVM در بازار خودرو ایران حضور دارند و با توجه به ویژگی‌هایی که خودروهای فوق در بازار کشورمان دارا بوده و تقاضایی که برای آنها وجود دارد، به اعتقاد برخی کارشناسان دو خودرو ملی ایران خودرو و سایپا برای رقابت با هم روانه بازار خواهند شد، اما آن چه که مهم است، این است که کدام خودروساز بتواند خودرو خود را زودتر و متناسب با سلیقه مشتری ایرانی عرضه کند. 

اما نکته جالب در بازار خودرو ایران رو آوردن خودروسازان به سمت ساخت خودرو ارزان قیمت، با توجه به سطح تقاضایی است که در ایران وجود دارد و حتی آنها معتقدند که خودروسازان جهانی که دچار بحران شده‌اند، یکی از راه‌های خروج از این بحران توجه آنها به تولید خودرو ازران قیمت با توجه به رکود فروش خودروهای گران قیمت است. 

نویسنده :نادر اروج نژاد


خودروی کم مصرف‌تر از پراید به بازار می‌آید


خودرو s81 با مصرف بنزین کمتر از پراید سال آینده به بازار می‌آید.این خودرو با بهره‌گیری از پلات‌فرمی که ارتقا یافته محصولات سایپا از جمله پراید ، طراحی و ساخته شده است. 
به گزارش ایسنا، نمونه اولیه این خودرو که هزینه طراحی آن حدود 150 میلیارد تومان بوده است، آماده شده و در سال آینده وارد بازار و به تدریج از آن سال جایگزین پراید خواهد شد. قرار است تیراژ 430 هزار دستگاهی پراید با ورود تندر90 و s81 تا سال 1390 به 150 هزار دستگاه برسد. 
این خودرو در کلاس b قرار دارد و بدنه آن بر روی ترکیبی از پلات فرم‌های ارتقا یافته این شرکت از جمله پراید طراحی شده است. از طرفی موتور این خودرو هم توسط شرکت سایپا و با کمک مرکز تحقیقات موتور آلمان fev در حال طراحی است. 
نخستین نمونه موتور خودرو s81 که دارای برند سایپاست در ماه شهریور ساخته خواهد شد. حجم این موتور جدید ‌1.5 لیتر و دارای هشت سوپاپ با توانایی تولید قدرت‌85 اسب بخار است. پیش بینی شده که این موتور توانایی کسب استاندارد یورو 3 را داشته باشد و از ابتدای سال 87 به تولید انبوه برسد. گفته می‌شود که مصرف سوخت این خودرو 10 درصد کمتر از پراید است. 
به غیر از این خودرو گروه سایپا براساس توافق با شرکت رنو در حال طراحی خودرویی در کلاس c (یک کلاس بزرگ‌تر از ال‌ـ90) بر روی پلات فرم ال -90 است که این خودرو بین 11 تا 12 میلیون تومان قیمت خواهد داشت.


خودرو s81 با مصرف بنزین کمتر از پراید سال آینده به بازار می‌آید.این خودرو با بهره‌گیری از پلات‌فرمی که ارتقا یافته محصولات سایپا از جمله پراید ، طراحی و ساخته شده است. 
به گزارش ایسنا، نمونه اولیه این خودرو که هزینه طراحی آن حدود 150 میلیارد تومان بوده است، آماده شده و در سال آینده وارد بازار و به تدریج از آن سال جایگزین پراید خواهد شد. قرار است تیراژ 430 هزار دستگاهی پراید با ورود تندر90 و s81 تا سال 1390 به 150 هزار دستگاه برسد. 
این خودرو در کلاس b قرار دارد و بدنه آن بر روی ترکیبی از پلات فرم‌های ارتقا یافته این شرکت از جمله پراید طراحی شده است. از طرفی موتور این خودرو هم توسط شرکت سایپا و با کمک مرکز تحقیقات موتور آلمان fev در حال طراحی است. 
نخستین نمونه موتور خودرو s81 که دارای برند سایپاست در ماه شهریور ساخته خواهد شد. حجم این موتور جدید ‌1.5 لیتر و دارای هشت سوپاپ با توانایی تولید قدرت‌85 اسب بخار است. پیش بینی شده که این موتور توانایی کسب استاندارد یورو 3 را داشته باشد و از ابتدای سال 87 به تولید انبوه برسد. گفته می‌شود که مصرف سوخت این خودرو 10 درصد کمتر از پراید است. 
به غیر از این خودرو گروه سایپا براساس توافق با شرکت رنو در حال طراحی خودرویی در کلاس c (یک کلاس بزرگ‌تر از ال‌ـ90) بر روی پلات فرم ال -90 است که این خودرو بین 11 تا 12 میلیون تومان قیمت خواهد داشت.

همشهری انلاین

87/9/13


ب


خودرو کاملا ایرانی سایپا ، 10 میلیون تومان



به گزارش خبرخودرو ، رونمایی از خودرو کاملا ایرانی ساخت گروه صنعتی سایپا ابتدای هفته آینده رونمایی و خط تولید ان افتتاح می شود و قیمت ان حدود 10 میلیون تومان براورد شده است. 
به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، این خودرو محصول همگرایی متخصصان صنعتی و دانشگاه های کشور محسوب می شود که مرحله بهره برداری آزمایشی را با موفقیت طی کرده است. 
خودرو کاملا ایرانی سایپا از همه مختصات ایمنی جدید مانند ترمز ای بی اس ، داشبورد مستحکم ،درب های ضربه گیر و استاندارد روز 3 برخوردار است و تولید انبوه ان از سال اینده اغاز می شود. 
سایپا برنامه ریزی کرده بود در سال نوآوری و شکوفایی 30 طرح بزرگ اجرا کند اما از این رقم عبور کرده و تاکنون به 36 طرح رسیده است. 
برخی از این طرح ها شامل گسترش نمایندگی های مجاز ، تولید موتور دوگانه سوز انژکتوری ، خدمات در محل مشتری ، تولید انبوه پراید صبا با موتور دوگانه سوز انژکتوری ، تحویل سه هزار دستگاه تاکسی و 150 دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی ، رونمایی از 4 خودرو مناسب سازی شده برای معلولان ، رونمایی از وانت ال ایکس زامیاد ، تولید انبوه تراکتور دو دیفرانسیل، افتتاح خط مگان ، تجهیز مراکز فنی و حرفه ای ، طرح نصب ترمز ای بی اس و کمربند ایمنی قابل تنظیم ، کارخانه شیشه نشکن ، رونمایی از موتور ایرانی ساخت سایپا و امضاء تفاهمنامه وزارت آموزش و پرورش است.

نظرات 1 + ارسال نظر
محسن ۱۵۸ 1387/09/27 ساعت 01:56

واقعا خجالت داره
اسم ایران با این طراحی زیر سوال رفت
عمرآ پرایدمو با ۱۰۰ از این عوض نمی کنم
یه سری به طراحیه خودرو توآلمان و ایتالیا بزنین
بدردتون میخوره
که انقد به این آشغال افتخار نکنین !
واقعآ خسته نباشید
به یه بچه ۲ ساله بگی ماشین بکش . بهتر از شما طراحی می کنه !

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد