اس ام اس

اس ام اس عاشقانه اس ام اس تولد اس ام اس جدید اس ام اس فلسفی اس ام اس تنهایی اس ام باحال

اس ام اس

اس ام اس عاشقانه اس ام اس تولد اس ام اس جدید اس ام اس فلسفی اس ام اس تنهایی اس ام باحال

تجارت الکترونیکی در محیط بی سیم : تجارت سیار

تجارت الکترونیکی در محیط بی سیم : تجارت سیار

گسترش روز افزون کاربرد شبکه های بی سیم و سیار، ( Handset ها ، PDA ها و غیره ) و نرم افزارهای میانجی (نرم افزارهایی که ماژول های برنامه کاربردی را از زبان ها و محیط های مختلف کامپیوتری با هم لینک می کنند) فرصت های جدیدی را ایجاد کرده است. این فناوری های جدید انجام محاسبات سیار را امکان پذیر می سازند. این فناوری ها اجازه دسترسی بلادرنگ به اطلاعات، برنامه های کاربردی و ابزارهایی را می دهند که تا همین اواخر فقط از طریق کامپیوترهای رومیزی قابل دسترس بوده اند. منظور از تجارت سیار انجام تجارت الکترونیکی از طریق ابزارهای بی سیم یا ابزراهای قابل حمل از جمله کارت  های هوشمند است. این روش گایه اوقات m-business نیز نامیده می شود که تعریفی گسترده در بر می گیرد که در آن محیط اقتصاد الکترونیکی کاملاً بی سیم است.

این همه علاقه و توجه به موضوع تجارت سیار بی دلیل نیست. طبق تحقیقات انجام شده اخیر توسط Telecom Trends International(2004) تعداد کاربران تجارت سیار در سال 2003 نود و چهار میلیون و نهصد هزار نفر بود که تا سال 2008 به یک میلیارد و شصت و هفت هزار نفر خواهد رسید. به علاوه در آمد حاصل از تجارت سیار از 86/6 میلیارد دلار در سال 2003 به 37/554 میلیارد دلار در سال 2008 خواهد رسید.

با اتصال ابزار های سیار به اینترنت می توان به کاربران اجازه داد تا معاملات را از هر جایی در دنیا انجام دهند. طبق برآوردهای Gartner Group دست کم چهل درصد از تمام معاملات B2C در سال 2005 ازطریق ابزارهای بی سیم و هوشمند انجام شده و در آمدی حدود دویست میلیارد دلار در پی داشته است( Telus Mobility 2002) سایرین ارقام بالاتری را پیش بینی می کنند. زیرا معتقدند ابزارهای سیار به زودی جای PC ها را برای دسترسی به اینترنت خواهد گرفت و بیش از پانصد میلیون کاربر برای آن پیش بینی می کنند. البته برخی نیز معتقدند این روند بسیار کند اتفاق خواهد افتاد .


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد