اس ام اس

اس ام اس عاشقانه اس ام اس تولد اس ام اس جدید اس ام اس فلسفی اس ام اس تنهایی اس ام باحال

اس ام اس

اس ام اس عاشقانه اس ام اس تولد اس ام اس جدید اس ام اس فلسفی اس ام اس تنهایی اس ام باحال

حراجی ها، یکی از مکانیزم های بازار الکترونیکی

حراجی ها، یکی از مکانیزم های بازار الکترونیکی

یکی از جالب ترین مکانیزم های بازار در تجارت الکترونیکی ، حراجی های الکترونیکی هستند که از آن ها در مدل های G2C,G2B,C2C,B2B,B2C و غیره استفاده می شود.

تعریف و خصوصیات

منظور از حراجی یکی از مکانیزم های بازار است که از فرآیند رقابتی استفاده می کند و در آن فروشنده پیشنهادات مختلف را از خریدارن درخواست کرده (مزایده ) یا خریدار پیشنهادات را از فروشندگان دریافت می کند( مناقصه) . قیمت ها به صورت پویا و از طریق پیشنهاد تنظیم می شوند. تعداد زیادی از بازارهای Online از این تعریف برای حراجی استفاده می کنند . حراجی ها که سالیان سال است به عنوان روشی پیشرفته برای خرید و فروش محصولات و خدماتی استفاده می شوند که کانال های معمولی بازار در مورد آن ها مفید نیستند، فروش ه ای خوبی به دنبال دارند. برای مثال می توان از این روش برای فروش لوازم یک بار مصرف استفاده کرد که باید به سرعت ذوب شده وتبدیل شوند.

چندین نوع حراجی وجود دارد که هر یک دارای انگیزه ها و روال کار متفاوتی هستند. حراجی  ها را می توان به صورت Online یا Offline برگزار کرد می توان آن ها را در سایت های حراجی عمومی مانند eBay برپا کرد. حتی می توان حراجی های خصوصی را  با دعوت حضار برگزار نمود.

در این بخش اطلاعات ضروری در مورد حراجی ها را آموختید و می توانید این مبحث را در فصل های آتی دنبال کنید.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد