اس ام اس

اس ام اس عاشقانه اس ام اس تولد اس ام اس جدید اس ام اس فلسفی اس ام اس تنهایی اس ام باحال

اس ام اس

اس ام اس عاشقانه اس ام اس تولد اس ام اس جدید اس ام اس فلسفی اس ام اس تنهایی اس ام باحال

کاتالوگ های سفارشی

کاتالوگ های سفارشی

منظور از کاتالوگ سفارشی کاتالوگی است که به طور خاص برای شرکتی که یکی از مشتریان صاحب کاتالوگ است طراحی می شود. می توان با اعمال تغییراتی در این کاتالوگ از آن برای خریداران دیگر یا برخی خریداران خاص نیز استفاده کرد. دو روش برای ایجاد کاتالوگ های سفارشی وجود دارد.

اولین راهکار این است که به مشتریان اجازه دهید بخش های مورد علاقه خود را در کاتالوگ  اصلی مشخص کنند. در (broadsision.com)Broadvision از نرم افزاری به نام One-to-One برای جداسازی محصولات نرم افزاری استفاده می شود به این ترتیب مشتری دیگر مجبور نیست با عناوینی سر وکار داشته باشد کهه مورد علاقه وی نیستند. چنین نرم افزارهایی کاتالوگ هایی ایجاد می کنند که قابلیت های فراوانی داشته و مشتریان اجازه می دهند به سادگی محصولاتی را انتخاب کنندکه می خواهند آن ها را خریداری کنند، اطلاعات مورد نیاز خود را بیابند و سفارش خود را به سرعت پیکر بندی کنند.

راهکار دوم این است که به سیستم اجازه دهید به صورت خودکار خصوصیات مشتری را بر اساس رکوردهای معاملات قبلی وی تعیین کند. البته برای تعمیم ارتباط بین مشتری و اقلام مورد علاقه وی باید از فناوری داده کاوی استفاده کنید. می توانیداین راهکار را با راهکار اول ترکیب کرده و فایده بیشتری ببرید.

به عنوان مثالی از راهکار دوم ، سناریوی زیر را در نظر بگیرید که از سرور Oracle9i در آن استفاده شده است : Smith وارد سایت Acme Shopping می شود و اطلاعات مربوط به ثبت نام دراین سایت مانند جزئیات آدرس علایق شخصی و روش پرداخت ها را وارد می کند. در Acme Shopping محصولات بسیار متنوعی از لوام الکترونیکی، لباس ، کتاب و لوازم ورزشی عرضه می شود. Joe فقط به پوشاک و لوازم الکترونیکی علاقه  دارد. وی نه ورزشکار است ونه علاقمند به کتابخوانی . ضمناً Joe به سرگرمی دیگری نیز علاقه دارد و آن عکاسی است.

پس از این که Joe علایق خود را ثبت کرد، هر بار که به فروشگاه Acme وارد می شود، صفحه اصلی نمایش داده شده فقط مربوط به پوشاک و لوازم برقی است. به علاوه ، زمانی که Joe زمانی که Joe وارد بخش لوازم الکترونیکی می شود، فقط محصولات مربوط به عکاسی (مانند دوربین و لوازم جانبی آن) را می بیند. برخی از محصولات گران تر از محدوده قیمت مورد نظر Joe هستند، بنابراین Joe می تواند علایق خود را محدودتر کرده و نشان دهد که فقط به لوازم الکترونیکی علاقمند است که مربوط به عکاسی بوده و قیمت آن ها سیصد دلار یا کمتر باشد. این روش به مشتری امکان می دهد تا تجربه بهتری برای بازدیدمجدد از سایت داشته باشد و به این ترتیب وفاداری وی به این فروشگاه اینترنتی افزایش می یابد.

باوجود رقابت های گسترده در وب، شخصی سازی روش با ارزشی است که می تواند مشتریان را به سرعت و بدون زحمت با محصولات و اطلاعات مورد علاقه خود هماهنگ کند. در نمونه 3-2 کاربرد تجارت الکترونیکی خواهید دید که چگونه شرکت ها می توانند کاتالوگ های خود را برای کارآوران مختلف خود اختصاصی کنند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد