اس ام اس

اس ام اس عاشقانه اس ام اس تولد اس ام اس جدید اس ام اس فلسفی اس ام اس تنهایی اس ام باحال

اس ام اس

اس ام اس عاشقانه اس ام اس تولد اس ام اس جدید اس ام اس فلسفی اس ام اس تنهایی اس ام باحال

سنگ های قیمتی را Online بخرید

 سنگ های قیمتی را Online بخرید نمونه ای از کسب درامد اینترنتی

بازار سنگ های قیمتی بازاری جهانی است که صدها هزار تاجر سالانه در حدود پنجاه میلیارد دلار از آن خرید می کنند. این تجارت در ابتدا چندان کارآمد نبوده است: واسطه ها در سطوح مختلف باعث می شدند تا قیمت جواهرات از عمده فروشی تا قیمت نهایی آن تاحدود هزار درصد افزایش قیمت پیدا کند.

شانتوبوری ( تایلند ) یکی از مهم ترین مراکز پرداخت جواهرات در جهات است. یک آمریکایی به نام دن کوگن در سن پانزده سالگی در جستجوی سرنوشت خود وارد این مرکز شد. ده سال طول کشید تا وی بتواند کمی پیشرفت کند. پس از این که کوگن دریافت از پس تراش سنگ ها بر نمی آید، تصمیم گرفت در رشته ارزیابی سنگ ها فعالیت کند و به زودی زبان تایی را فرا گرفت. در طی سه سال وی مشاهده می کرد چگونه تجار جواهرات برای خرید سنگ ها چانه می زنند و وی تصمیم گرفت شخصاً دست به تجارت سنگ بزند. او سنگ هایی با عیار پایین تر را از فروشندگانی می خرید که صبح زود از راه می رسیدند و سپس ان ها را با تجار هندی و پاکستانی می فروخت که در ساعات پایانی روز از راه می رسیدند. همین گردش سریع موجودی به وی کمک کرد تا سرمایه اولیه خود را به دست آورد.

وی با استفاده از تبلیغات خود را به بازار جواهرات ایالات متحده رسانده و به زودی تعداد مشتریان فرامرزی وی از مرز هشتصد نفر گذشت . با استفاده از فکس ، زمان سفارش گیری کوتاه تر می شد و در نتیجه زمان کلی بین سفارش و ارسال کالا کاهش می یافت. روش های مختلف کسب و کار به کوگن امکان داد تا در سال 1997 سفرش پستی خود را به مرز دویست و پنجاه هزار دلار برساند.

در سال 1998 کوگن تصمیم گرفت از اینترنت استفاده کند. ظرف یک ماه وب سایتی را طراحی کرده ( thaigem.com ) و اولین سنگ را به صورت Online به فروش رساند. در سال 2001 در آمد حاصل از فروش Online وی به 3/4 میلیون دلار رسیده و تا سال 2002 دو برابر شد. فروش Online هشتاد و پنج درصد از در آمد وی راتشکیل داد. خریداران عمدتاً تجار یا خرده فروش هایی مانند Wal-Mart یا QVC بودند، اما وی به خریداران شخصی نیز سنگ می فروخت . کوگن سنگ های خام و تراش خورده را از سراسر دنیا به فروش رسانده و سعی داشت تا نیازهای خریداران خود را برآورده سازد. پرداخت ها با امنیت کامل صورت می گرفت و برای این منظور از Escrow(escrow.paypal(paypal.com) یا Payzip(payzip.com) کمک گرفته می شد.

موفقیت Thaigem در زمینه رقابت عرضه با پایین ترین قیمت است. مجاورت با کارخانجات تراش سنگ و نیروی کار ارزان قیمت به کوگن امکان می داد تا اجناس خود را با قیمتی پایین تر از رقبای Online خود( مانند Tiffany.com) ارائه دهد. کوگن فقط بیست تا بیست و پنج درصد سود می برد و این سود تقریباً نصف سودی بود که سایر تجار سنگ های قیمتی می بردند. در صورت عدم رضایت ، مشتری می تواند ظرف سی روز سنگ را مرجوع کند. بدون این که حتی سوالی از وی پرسیده شود. ارسال به تمام نقاط دنیا از طریق FedEx و با دریافت پانزده دلار در هر محموله صورت می گیرد کوگن برای رقابت بیشتر سعی درکاهش گردش موجودی داشت که در سال 2002 یک بار در سال بود( هدف وی این بود که آن را به شش ماه یک بار تقلیل دهد) .

نام Thaigem نامی معتبر برای شصت و هشت هزار مشتری در سراسر دنیا است. خود کوگن نیز از خوشنامی در وب برخوردار است. برای مثال وی از eBay برای به مزایده گذاشتن سنگ های قیمتی و کانال جدیدی برای فروش آن ها استفاده می کند. نظرسنجی مشتریان در eBay نشان می دهد که آراء مشتریان نود ونه درصد موافق وی است Thaigem در سال 2004 به بازوی تجارت الکترونیکی برای شرکت Thaigem با مسئولیت محدود مبدل شده است و شرکت همکار با نام گروه NCS ( که عمده فروشی سنگ های قیمتی را انجام می دهد) وی را یاری می کند . Thaigem در وب از هر دو وضعیت B2C,B2B استفاده می کند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد