اس ام اس

اس ام اس عاشقانه اس ام اس تولد اس ام اس جدید اس ام اس فلسفی اس ام اس تنهایی اس ام باحال

اس ام اس

اس ام اس عاشقانه اس ام اس تولد اس ام اس جدید اس ام اس فلسفی اس ام اس تنهایی اس ام باحال

کاربرد تجارت الکترونیکی

کاربرد تجارت الکترونیکی

WEBMD بزرگ ترین شرکت خدمات پزشکی در ایالات متحده است. هر چند این شرکت عمدتاً به دلیل پورتال خود یعنی Webmd.com شناخته شده است که یکی از وب سایت های مرتبط با پزشکی است و بیشترین بازدید را دارد، اما عملکرد آن در اصل واسطه گری الکترونیکی است. صنعت مراقبت های پزشکی صنعتی عظیم است ( نزدیک به دو تریلیون دلار در سال هزینه دارد. ) تقریباً ششصد میلیاد دلار فقط برای هزینه های مدیریتی صرف می شود. دولت ( فدرال و ایالتی) بیشتر این هزینه را برای فعالان این صنعت( برای مثال پزشکان، بیمارستان ها و شرکت های داروسازی) متقبل شده و تلاش می کند تا هزینه ها را به شدت کنترل کند. یکی از ابزارهای کنترل هزینه ، قانون HIPAA است که به رکوردهای خدمات و هم خریداران خدمات ( دولت ، شرکت های بیمه ، HMOS ) معاملات الکترونیکی را استاندارد سازی کند.

هدف اصلی Web MD کاهش هزینه های اعضای شرکت کننده است و برای این منظور سعی دارد تا ارتباط و مشارکت الکترونیکی را تسهیل کند زیرا معاملات مبتنی بر کاغذ بازی بیست تاسی برابر  گران تر از معاملات الکترونیکی است. ضمناً این شرکت در پی کاهش پرخه زمانی نیز هست. WebMD از طریق چهار بخش مجزا از مرتبط از طریق الکترونیکی عمل می کند.

Web md Envoy: این بخش جایی است که معاملات بلادرنگ (بیش از دو میلیارد. دلار در سال ) بین بیش از سیصد هزار تولید کننده محصولات پزشکی و دندان پزشکی ، پانصد بیمارستان ششصد تولید کننده نرم افزار سی و شش هزار داروخانه و آزمایشگاه و هزار و دویست موسسه پزشکی دولتی و خصوصی صورت می گیرد.معاملات با امنیتی کامل انجام می گیرد . مشتریان بزرگ از EDI استفاده می کنند و سایرین از اینترنت بهره می گیرند. این سیستم قابلیت انجام تمام انتقالات از داده های پزشکی گرفته تا صورت حساب هزینه ها را دارد.

Webmd practice Services : در این بخش نرم افزار و برنماه هایی ارائه می شود که به پزشکان و سایر تولید کنندگان امکان می دهد معاملات را مدیریت کنند. صدها برنامه مختلف قابل دسترس هستند ( این سرویس با نام Intergy HER نیز شناخته می شود . ) برخی امکان دسترسی به اطلاعات بیماران را می دهند در حالی که برخی دیگر اطلاعات پزشکی را بازیابی می کنند.

 WebMD Health  این مدخل اطلاعات دارای پورتال هایی هم برای مصرف کنندگان و هم برای متخصصین است. برای مصرف کنندگان اطلاعاتی در مورد سلامتی بیماری و روش های درمان ارائه می شود. برای متخصصین (پزشکان ، پرستاران مصرف کنندگان اطلاعاتی در مورد سلامتی، بیماری و روش های درمان ارائه می شود. برای متخصصین (پزشکان ، پرستاران ، تکنیسین های پزشکی و غیره) پورتال Medscape اخبار پزشکی، آموزش  پزشکی، اطلاعات مربوط به تحقیق و بررسی و غیره ارائه می شود.

Portex واحد تولید محصولات پزشکی که محصولات تخصصی پزشکی را تولید کرده و به فروش می رساند. اینده WebMD به عنوان یک واسطه چندان روشن نیست. از یک سو ممکن است این ارتباط میانجیگری قطع شود زیرا مشتریان بزرگ تر آینده WebMD به عنوان یک واسطه چندان روشن نیست. از یک سو ممکن است این ارتباط میانجیگری قطع شود زیرا مشتریان بزرگ تر می توانند اتصالات B2B خاص خود را برقرار کنند. از سوی دیگر نیاز به  تبعیت از HIPAA ممکن است نقش WebMD را تسهیل کند به خصوص برای شرکت های عضو که موسسات کوچک یا متوسطی هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد