اس ام اس

اس ام اس عاشقانه اس ام اس تولد اس ام اس جدید اس ام اس فلسفی اس ام اس تنهایی اس ام باحال

اس ام اس

اس ام اس عاشقانه اس ام اس تولد اس ام اس جدید اس ام اس فلسفی اس ام اس تنهایی اس ام باحال

بازار الکترونیکی

به عقیده Bakos (1998(  بازارها نقشی کلیدی در اقتصاد بازی کرده، تبادل اطلاعات، کالا، خدمات و پرداخت ها را ساده تر می کنند آنها عملاً ارزش اقتصادی برای خریداران ، فروشندگان ، واسطه های بازار و به طور کلی برای جامعه در پی دارند.

بازارها ( چه الکترونیکی و چه غیر از آن) دارای سه عملکرد اصلی هستند: (1) تطبیق خریداران و فروشندگان ، (2) تسهیل تبادل اطلاعات، کالا، خدمات و پرداخت های همراه با معادلات صورت گرفته در بازار و (3) فراهم کردن زیر ساخت ها مانند چارچوبی حقوقی و قانونی که به بازار امکان می دهند به صورت کارآمدتری عمل کند.

در سالیان اخیر، استفاده از فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیکی در بازارها افزایش چشمگیری داشته است. تجارت الکترونیکی با تسریع یا بهبود عملکردهای ارائه شده در شکل 1-2 باعث افزایش کارآیی بازارها شده است. علاوه بر این تجارت الکترونیکی قادر است هزینه های اجرای این عملکردها را به طرز فوق العاده کاهش دهد.

شکل 1-2 عملکردهای مختلف بازار

تطبیق خریدار و فروشنده

تسهیل معاملات

زیر ساخت

-تصمیم در مورد ارائه محصولات ویژگی های محصول ارائه شده توسط فروشنده

گردهم آوری محصولات مختلف

- جستجو (خریداران برای فروشنده و فروشندگان برای خریدار)

- اطلاعاتی در مورد محصول و قیمت آن سازمان دهی حراجی و معاوضه کالا تطبیق محصولات عرضه شده توسط فروشنده با نیازهای خریدار

- کشف قیمت

فرآینده و نتیجه تصمیم گیری در مورد قیمت ها

قابلیت مقایسه قیمت ها

- تدارکات

تحویل اطلاعات، کالا یا خدمات به خریداران

-          توافقات

پرداخت به فروشنده

-          جلب اعتماد

سیستم اعتباری، خوشنامی در اعتبار، آژانس های رتبه بندی مانند Consumers Reports و BBB ، آژانس های جلب اعتماد Online

- حقوقی

کد اقتصادی، قوانین قرارداد، حل اختلاف، حفظ منافع طرفین

قوانین مربوط به وارد یا صادر کردن کالا و خدمات

- قانونی

قوانین و مقررات ، نظارت، ضمانت اجرایی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد