اس ام اس

اس ام اس عاشقانه اس ام اس تولد اس ام اس جدید اس ام اس فلسفی اس ام اس تنهایی اس ام باحال

اس ام اس

اس ام اس عاشقانه اس ام اس تولد اس ام اس جدید اس ام اس فلسفی اس ام اس تنهایی اس ام باحال

ساعت مچی مقاله

درست است که بهترین ساعت‌ها را سوئیسی‌ها می‌سازند و از این نظر در جهان پیشرو هستند اما هیچکس نمی‌تواند توانایی چشم بادامی‌ها را در این عرصه نادیده بگیرد. ژاپنی‌های در طول همین بیست سال گذشته در زمینه صنعت ساعت‌سازی با چنان سرعتی حرکت کرده‌اند که در همان ابتدای قرن بیست ویکم با ابداعات و نوآوری‌های خود به رقیبی سرسخت در بازارهای جهانی برای آنان بدل شده‌اند. درست در دورانی که ساعت‌های سوئیسی به فکر زینتی کردن ساعت‌های خود بودند که البته منجر به افزایش قیمت آنان می‌شد، چشم بادامی‌ها ساعت‌هایی ساده و بی‌پیرایه به بازار روانه کردند که علاوه بر زیبایی ظاهری و سادگی از کارآیی فوق‌العاده‌ای برخوردار بود. به همین دلیل بود که به‌زودی بازار آسیا و کشور‌های جهان سوم را از آن خود کردند. اکثر ما نیز بیش از آن که با رولکس،تیسوت یا دیگر مدل‌های سوئیسی ساعت‌های سیکو با بندچرمی‌ را به یاد می‌آوریم که برای سال‌ها بر دست می‌بستم و حداکثر لطفمان هم نسبت به آن‌ها عوض کردن سالانه یک باتری بود. معمولا عمر این خود ساعت‌ها بسیار بیشتر از بندهای چرمیشان بود وگاهی همان اولین ساعت سال‌ها با دقت کار می‌کرد ولی هر چند وقت یکبار با یک بند تازه.

یا ساعت‌هایی با نام سیکو 5 که با آن طراحی درشت سال‌ها روی دستان پدران و پدر بزرگ‌های ما کار کرده بود و چه‌بسا پس از آنان نیز بر جای می‌ماند در حالی که هنوز عقربه‌هایش گذر زمان را می‌شمرد. جالب است بدانید که این سری ساعت‌ها که محبوب ترین ساعت‌های سیکو در میان مشتریان و کلکسیونرها بودند به خاطر 5 ویژگی خاص خود سیکو 5 نامیده شد. این ساعت‌ها ضد ضربه، ضد آب و اتوماتیک بودند و علاوه بر زمان تاریخ و روز هفته را نیز نشان می‌دادند.

کمپانی سیکو که یکی از برندهای معروف ساعت در جهان است و انواع مختلف آن در همه جا به چشم می‌خورد در حالی اولین ساعت مچی خود با برند سیکو خود را در سال 1924 به بازار عرضه کرد که سال‌ها قبل از آن در 1881 توسط "کینتا‌هاتوری" در توکیو تاسیس شده بود.‌هاتوری با پانزده کارگر کارش را شروع کرد و ابتدا به ساخت ساعت‌های دیواری و سپس جیبی پرداخت. سیکو کلمه‌ای ژاپنی با دو معنای نفیس و موفقیت است.

سیکو برای اولین با در جهان در سال 1969 ساعت‌های کوارتز را تولید کرد که البته در آن زمان قیمت هرکدام از این ساعت‌ها معادل یک ماشین متوسط بود. کمپانی سیکو در سال 1985 با شرکت اورینت یک کارخانه مشترک راه اندازی کرد و پس از آن با سرعت بیشتری به پیشرفت و توسعه صنعت بومی‌خود ادامه داد. سیکو به خصوص در زمینه ساخت ساعت‌های دیجیتال، وقت نگهدار یا همان کرونومتر گوی سبقت را از باقی رقبا ربود. نمود این پیشرفت استفاده از سیکو در مهم‌ترین رقابت‌های ورزشی جهان است. در حالی که ساعت‌های سوئیسی هنوز پا به زمین‌های گلف و گرنداسلم‌های تنیس پا گذاشته بودند،سیکو زمان سنج رقابت‌های المپیک و چهار دوره پی در پی جام جهانی فوتبال در آرژانتین، اسپانیا، مکزیک و ایتالیا شد.

سیکو از معدود کارخانجات ساعت‌سازی دردنیاست که تمام لوازم و سایل به کار رفته در ساعت‌هایش را خودش می‌سازد.از کوچکترین جزء داخلی این ساعت‌ها تا روغن‌هایی که برای روان سازی حرکت اجزا آن استفاده می‌شود در داخل کارخانه سیکو تولید و استفاده می‌شود.

سیکو همان طور که در ابتدای نوشته بدان اشاره شد ساعت‌های زیادی چه کوارتز و چه مکانیکی با قیمت‌های گوناگون تولید می‌کند. از ساعت‌های مکانیکی ساده تا ساعت‌های اسپرت چندکاره و البته ساعت‌های گرانقیمت مجلسی الماس نشان در میان محصولات سیکو دیده می‌شود. سیکو محصولات خود را به سه‌دسته متفاوت تقسیم می‌کند. در این میان مجموعه‌ها شامل هشت نام مختلف است. در گروه تکنولوژیک سیکو تعداد زیادی ساعت با قابلیت‌های متفاوت وجود دارند و در گروه الماس این برند ساعت‌های نفیس و زیبای مجلسی به چشم می‌خورد. مدل‌های Arctura, Velatura, Coutura از شناخته‌ترین انواع این برند هستند که هرساله مدل‌های جدیدی از این خانواده با قابلیت‌های متفاوت به بازار می‌آید. این کمپانی که علاوه بر ژاپن در آمریکا نیز کارخانه برپا کرده است. مرکز اصلی سیکو در ایالات متحده در نیوجرسی است اما این کمپانی در 19 شهر دیگر آمریکا نیز شعبه دارد. ساعت‌های این کمپانی در دنیا از قیمت پایه 50 دلار تا بالاترین قیمت یعنی 100هزار دلار به بازار عرضه شده است.

سیکو در میان جدیدترین تولیدات خود دو نوآوری قابل توجه داشته است. ساعت‌های Spring Drive این کمپانی می‌تواند 72ساعت در حالی که از دست جدا باشد و فاقد نیروی محرک باشد به طور دقیق کار کند؛ در حالی که این میزان برای تا قبل از آن تنها 40 ساعت بود. این نوآوری که با اضافه شدن فنری خاص به ساعت رخ داده در اختیار کمپانی سیکو است. علاوه بر این سیکو اخیرا ساعتی به بازار عرضه کرده که دارای بلوتوث است و قابلیت اتصال به تلفن همراه از این طریق را دارد. شما می‌توانید حتی با استفاده از این ساعت و همکاری تلفن همراهتان پیام کوتاه بنویسید و ارسال کنید.

در حال حاضر با توجه به این که نمایندگی‌های این ساعت در سراسر دنیا وبه خصوص آسیا پراکنده‌اند تهیه انواع ساعت‌های سیکو کار دشواری نیست. حتی اگر ساعت دلخواه شما در نمایندگی‌ها و فروشگاه‌های سیکو وجود نداشته باشد تنها با دادن شماره سریال ساعت می‌توانید آن را سفارش دهید. ساعت سیکو تنها مختص آسیا و آسیایی‌ها نیست ساعت سیکو محبوبترین ساعت برای هنرپیشه‌هایی بوده که تا به حال در نقش جیمز باند مامور 007 بازی کرده‌اند. این ساعت تا به حال پنج بار در طول این سری فیلم‌ها بر مچ جیمز باند بسته شده که معروف‌ترین آنها‌ کانری است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد