اس ام اس

اس ام اس عاشقانه اس ام اس تولد اس ام اس جدید اس ام اس فلسفی اس ام اس تنهایی اس ام باحال

اس ام اس

اس ام اس عاشقانه اس ام اس تولد اس ام اس جدید اس ام اس فلسفی اس ام اس تنهایی اس ام باحال

نگاهی به سیستم عامل ها در حوزه تلفن همراه

گزارش ها حاکی از آن است که تعداد سیستم عامل های تلفن همراه در حال زیاد شدن هستند و گوگل و اپل جزو آخرین ورودی ها در این عرصه به حساب می آیند.  

  


به گزارش گروه اخبار خارجی "موبنا" به نقل از رویترز، شرکت اپل، RIM، سازنده گوشی های بلک بری و پالم از سیستم عامل خودشان فقط در ساخت گوشی های خود استفاده می کنند و به دنبال آن رقابت شدیدی در میان سازندگان این سیستم عامل ها در این بازار در گرفته است.
سیمبیان اگرچه در زمینه پلتفورم نرم افزاری در این بازار پیشرو است اما سال گذشته شرکت اپل و RIM بخش پلتفورم نرم افزاری را از انحصار سیمبیان درآوردند و در طول سال گذشته نوکیا سهم سهامداران دیگر سیمبیان را خریداری کرد و همه نرم افزارهایش را به موسسات غیر انتفاعی ارایه می دهد و قصد دارد که این نرم افزار ها را بر پایه کدباز ارایه دهد.
بنیاد سیمبیان، که مالکیت معنوی آن از نوکیا و دیگر سهامداران تولیدکننده گوشی سمبیان در انگلیس است، اولین نرم افزار رایگان خود را در ماه آوریل عرضه می کند و این موسسه انتظار دارد 400 تا 700 عضو تا پایان سال جاری داشته باشدو تا کنون 78 شرکت آمادگی خود را برای عضویت در این ائتلاف اعلام کرده اند.
گفته می شود که هم اکنون 250 میلیون گوشی مجهز به سیستم عامل سیمبیان در سراسر دنیا فروخته شده که یک سوم از این میزان طی 12 تا 18 ماه گذشته به فروش رسیده است.
نوکیا، بزرگ ترین تولید کننده تلفن همراه در دنیا فقط از سیستم عامل سیمبیان استفاده می کند درحالی که سیمبیان به عنوان یک پلتفورم کلیدی برای سونی اریکسون، چهارمین تولید کننده گوشی، به شمار می رود و این شرکت اعلام کرده که در ساخت گوشی هایش از ویندوز و اندروید به عنوان مکمل بهره خواهد برد.
ائتلاف Open Handset Alliance گوگل 47 عضو دارد که از جمله آن می توان به شرکت تایوانی HTC، سازنده گوشی های هوشمند، شرکت آلمانی T-Mobile و اینتل، بزرگ ترین تراشه ساز دنیا اشاره کرد..
بسیاری از شرکت ها ماه گذشته در جریان برگزاری کنگره جهانی موبایل بارسلون اعلام کردند که برای ساخت گوشی های گوگلی برنامه ریزی می کنند ،اما تنها شرکت HTC با ساخت گوشی Magic که قرار است توسط وودافون به فروش برسد ، این برنامه خود را به واقعیت تبدیل کرد.
از سوی دیگر بسیاری از سازندگان بزرگ تلفن همراه دنیا به استثنای نوکیا اعلام کرده اند که در ساخت گوشی های تلفن همراهشان از سیستم عامل اندروید گوگل استفاه می کنند برای مثال
موتورولا، سازنده شماره پنج تلفن همراه دنیا، نیز که در طول سال های اخیر میزان سهمش کاهش یافته، اعلام کرده که در ساخت گوشی های هوشمند آینده اش از اندرویید بهره خواهد برد.
** ویندوز موبایل
مایکروسافت که در طول سال های متمادی سعی داشته بر بازار موبایل غلبه داشته باشد اما موفقیت عمده ای کسب نکرده است و سیستم عامل ویندوز موبایل به عنوان دومین سیستم عامل محبوب برای گوشی های هوشمند پس از سیمبیان به حساب می آید که اپل و RIM در این زمینه از مایکروسافت سبقت گرفته اند.
همه تولیدکنندگان بزرگ تلفن همراه غیر از نوکیا از ویندوز پشتیبانی می کنند اما HTC به عنوان بزرگ ترین مصرف کنند ویندوز موبایل شناخته شده که در ساخت گوشی های هوشمندی از این نرم افزار بهره می برد.
ماه گذشته مایکروسافت با ال جی، سومین تولید کننده بزرگ تلفن همراه دنیا، قراردادی مبنی بر استفاده از نرم افزار ویندوز در ساخت اغلب گوشی های هوشمندش منعقد کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد