اس ام اس

اس ام اس عاشقانه اس ام اس تولد اس ام اس جدید اس ام اس فلسفی اس ام اس تنهایی اس ام باحال

اس ام اس

اس ام اس عاشقانه اس ام اس تولد اس ام اس جدید اس ام اس فلسفی اس ام اس تنهایی اس ام باحال

با کم شدن فروش، رقابت در بازار جهانی تلفن همراه داغ می‌شود

 


ر اساس چند گزارش تحلیلی اخیر، اقتصاد متزلزل فروش ملال انگیز تلفن همراه در پایان سال گذشته را به وجود آورده و به تشدید رقابت میان سازندگان تلفن منتهی شد.

به گزارش سرویس ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، طبق اعلام گارتنر، فروش تلفن همراه در سه ماهه چهارم 2008 به 314.7 میلیون دستگاه رسید که 4.6 درصد پایین‌تر از مدت مشابه در یک سال قبل آن بود؛ البته بازار تلفن برای کل سال توسعه یافت با این حال در مقایسه با سال 2007 شش درصد رشد داشت.

بنابر گزارش In-Stat، با وجود بی‌میلی کاربران نهایی برای خرید تلفن‌های جدید، آنها هنگامی‌ که خرید می‌کنند اغلب تلفن‌های هوشمند را انتخاب می‌کنند؛ براساس پیش‌بینی محققان این موسسه، تا سال 2013 تلفن‌های هوشمند سهم خود را در کل بازار جهانی تلفن همراه دو برابر کرده و به 20 درصد می‌رسانند.

بر اساس یافته‌های گارتنر،‌ آمریکای شمالی در حال حاضر به این سطح رسیده است؛ محصولات جدید مانند بلک بری استورم شرکت ریم و جی وان آندروید کمک کردند تلفن‌های هوشمند به 20 درصد فروش در این منطقه برسند.

به گفته In-Stat، مردم به سمت تلفن‌های هوشمند جلب شده‌اند زیرا آن‌ها قابلیت دانلود برنامه‌های جدید را دارند. رشد کندتر برای تازه واردان در بازار تلفن هوشمند فرصت ایجاد می‌کند. به اعتقاد In-Stat، تلفن‌های هوشمند با سیستم عامل لینوکس شاهد بیشترین رشد خواهند بود با این حال در میزان حجم پس از سیمبیان قرار خواهند داشت. این به این معنی است که لینوکس از ویندوز موبایل،‌ ریم و آیفون پیشی خواهد گرفت.

با این حال پیش‌بینی می‌شود سیمبیان در میان پلتفرم‌های نرم‌افزار در موقعیت برتر بماند. نوکیا که سازنده تلفن شماره یک جهان و کاربر سیمبیان است، در تلاش برای حفظ سهم بازار خود است. طبق گزارش گارتنر، تاخیر نوکیا در معرفی محصولات صفحه لمسی به فروش ضعیف تلفن همراه منتهی شد.

شماره دستگاههای به فروش رفته توسط نوکیا در سه ماهه چهارم کم بوده و به این شرکت سهم 38 درصدی بازار را داد در حالی که سهم نوکیا در مدت مشابه در یک سال قبل 40 درصد بود.

سامسونگ که به سرعت دستگاه‌های صفحه لمسی به بازار عرضه کرد بهتر پیش رفت و در سه ماهه چهارم 2008 سهم بازار خود را از 13 درصد در مدت مشابه در سال 2007 به 18 درصد رساند.

ال‌ جی هم خوب عمل نکرده و در مکان سوم جای گرفت در حالی که سونی اریکسون و موتورولای رو به افول، هر دو از جایگاه‌های خود تنزل کردند.

آیفون به اندازه کافی فروش نکرد تا اپل در میان پنج شرکت برتر گارتنر قرار گیرد ازاین رو در میان سایر سازندگانی قرار گرفت که 20 درصد از سهم بازار را تشکیل می‌دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد