اس ام اس

اس ام اس عاشقانه اس ام اس تولد اس ام اس جدید اس ام اس فلسفی اس ام اس تنهایی اس ام باحال

اس ام اس

اس ام اس عاشقانه اس ام اس تولد اس ام اس جدید اس ام اس فلسفی اس ام اس تنهایی اس ام باحال

نگاهی به سریال متشکرم

نگاهی به سریال متشکرم

صحنه ای از سریال متشکرم

یک داستان عاشقانه برای بزرگسالان

چندی است که سریالی با نام «متشکرم» از شبکه تهران پخش می‌شود که از یک سو به‌دلیل عنوان جالبش و از سوی دیگر به خاطر موضوع خانوادگی‌ای که دارد، مخاطبان بسیاری را پای تلویزیون نشانده

به‌طوری که تکرار این سریال برخلاف سریال‌های دیگر در دو روز هفته یعنی روزهای شنبه و چهارشنبه پخش می‌شود. به‌نظر می‌رسد، این حرکت شبکه تهران در ادامه پخش سریال‌های هر شب یا یک شب در میان باشد، چون «متشکرم» در حقیقت یک بار دو شنبه پخش می‌شود. به ویژه آنکه مدتی است علاقه‌مندان سریال‌های آسیای شرقی بیشتر شده و شاید بتوان گفت که به نوعی این سریال‌ها بهترین گزینه برای پخش در سیمای جمهوری اسلامی ایران است چرا که به‌نظر می‌رسد این سریال‌ها در زمان پخش کمتر نیاز به حذف و اضافه داشته باشند یا حداقل حساسیت در مورد لباس بازیگران کمتر است. به عنوان نمونه از این سریال‌ها می‌توان به «امپراتور دریا»، «تاجر پوسان» و «افسانه جومونگ» اشاره کرد که با توجه به ویژگی مجاورت و نزدیکی به ایران، در جلب توجه مخاطبان بسیار موفق بوده‌اند.

سریال «متشکرم» که در 16 قسمت 45 دقیقه‌ای با نام اصلی «ما آنجا بودیم» در سال 2007 در کره ساخته شد پیش از این سال گذشته از شبکه‌ ام.‌بی.‌سی پخش شده است و به دلیل محبوبیت این سریال در زمان پخش، کشورهای انگلیس، ژاپن و اسپانیا این سریال را خریداری و دوبله کردند. فیلمنامه این سریال را خانم «لی کیانگ هی» نوشته و «جی دانگ» آن را کارگردانی کرده است.

داستان در مورد پزشک حاذق اما مغرور و خودسری به نام« مین کی سو» است که «جنگ هیوک» نقش آن را بازی می‌کند. این دکتر در بیمارستانی مشغول به کار است و به هیچ کس اهمیت نمی‌دهد و تنها انسانی که در نظر او مهم و ارزشمند به حساب می‌آید نامزد مرده‌اش چاجی‌مین است. «چا‌جی‌مین» قبل از مرگش از دکتر مین کی سو می‌خواهد که به خانواده دختری به نام «لی‌بوم» که بر اثر تزریق خون آلوده به بیماری ایدز دچار شده، کمک کند. مادر این دختر که« لی‌یانگ‌شین» نام دارد بسیار امیدوار، سرزنده و مثبت اندیش است. آشنایی مین کی سو با این مادر و دختر باعث تغییرات بزرگی در زندگی او می‌شود.

سریال «متشکرم» که در 16 قسمت 45 دقیقه‌ای با نام اصلی «ما آنجا بودیم» در سال 2007 در کره ساخته شد پیش از این سال گذشته از شبکه‌ ام.‌بی.‌سی پخش شده است و به دلیل محبوبیت این سریال در زمان پخش، کشورهای انگلیس، ژاپن و اسپانیا این سریال را خریداری و دوبله کردند.

«لی‌کیانگ‌هی» فیلمنامه‌نویس این سریال در مصاحبه‌ای گفته است که ساختار اولیه داستان را 3سال در ذهن داشته و همیشه فکر می‌کرده یک دختر 8ساله که به ایدز مبتلاست چه حال و احوالی دارد؟ او که همیشه به‌عنوان یک فیلمنامه‌نویس بادقت و وسواسی شهرت داشته، در نهایت نیز تصمیم گرفته داستان این بیمار را ابتدا با شخصیت‌پردازی یک دکتر به تصویر بکشد.

لی‌کیانگ‌هی از جمله فیلمنامه‌نویسان کره‌ای است که در نگارش داستان‌های عاشقانه و سوزناک مهارت دارد. از جمله کارهای او می‌توان به مجموعه‌های «متأسفم، دوستت دارم» و «عشق کشنده» اشاره کرد که همگی با استقبال مخاطبان روبه‌رو شده‌اند.

«لی‌کیانگ‌هی» در مقام فیلمنامه‌نویس معتقد است که برای نقش این دکتر هیچ‌کس مناسب‌تر از جنگ هیوک نیست.

این بازیگر بعد از بازی در چند فیلم و سریال به خدمت ارتش در آمد اما چندی نگذشت که اخراج شد و دوباره بازیگری را از سر گرفت. او به‌عنوان بازیگر نقش‌های عاشقانه شهرت دارد اگر چه نقش او در درام خانوادگی«متشکرم» گاه به کمدی نیز نزدیک شده است.

جنگ هیوک درباره بازی در سریال متشکرم می‌گوید: «من در این سریال نقش مرد از خود راضی و مغروری را بازی می‌کنم که با از دست دادن نامزدش به کشوری بسیار دور از زادگاهش پناه می‌برد و در آنجا با کمک عشق زن دیگری نسبت به‌خود دوباره به زندگی امیدوار می‌شود. در حال حاضر از اینکه ارتش را رها کردم بسیار خوشحالم و از جایگاهی که با بازیگری به دست آوردم راضی‌ام، چون چندی پیش وقتی تمرینات ارتش را می‌دیدم از اینکه دیگر مجبور نیستم در ارتش باشم بسیار خوشحال شدم.»

صحنه ای از سریال متشکرم

وی درباره نقش خود در این سریال می‌افزاید: «در سریال «متشکرم» سعی کردم به نرمی تغییر اخلاق یک پزشک با کمک عشق و مهربانی را نشان دهم. البته اغلب اتفاقات این سریال در بیمارستان رخ می‌دهد اما در حقیقت این سریال درباره بیماری نیست، بلکه سریالی عاشقانه برای بزرگسالان است.»

جنگ هیوک همچنین می‌گوید: «مردم فکر می‌کنند یک پزشک باید خونسرد و آرام باشد. من هنگام پذیرفتن این نقش خیلی تلاش کردم تا بفهمم که آیا یک پزشک باید رفتاری آرام داشته باشد؟ یعنی این ویژگی لازمه کار پزشک است یا او می‌تواند به گونه دیگری باشد؟ به هر حال در جریان سریال معنی احساسات عاشقانه یک پزشک را کشف کردم.»

جنگ هیوک در سال 1976 در شهر پوسان کره جنوبی به دنیا آمد و به‌عنوان بازیگر و خواننده شهرت دارد. او پیش از سریال متشکرم در بیش از 20 فیلم و سریال بازی کرده و جوایز بسیاری را به دست آورده است. هیوک برای بازی در فیلم کمدی توفان زده که سال 2004 پخش شد، در آسیای شرقی محبوب شد. از دیگر کارهای او می‌توان به این موارد اشاره کرد: «لطفا به من انگلیسی یاد بده»، «آتشفشان بلند»، «توالت عمومی» و «رقص اژدها».

«گانگ هیو جین» که در این سریال نقش لی‌یانگ‌شین را بازی می‌کند، سال 1980 در سئول به دنیا آمد و تاکنون بیش از 10 فیلم و سریال بازی کرده است.

بازیگران نقش‌های اصلی این سریال در کره‌جنوبی محبوبیت زیادی دارند و بازی در سریال «متشکرم» نیز برای آنها افتخاراتی را به همراه داشته است. جنگ هیوک برای بازی در سریال «متشکرم» جایزه طلایی بازیگری سریال‌های تلویزیونی را به دست آورد و «گانگ‌هیوجین» نیز به‌عنوان بهترین بازیگر زن این سریال شناخته شده است. او پیش از این در سریال‌های «عشق بدون آرزو»، «سلام معلم من»، «روزهای عالی»، «خانواده عجیب و غریب من» و... بازی کرده است. از فیلم‌های «گانگ هیو جین» نیز می‌توان به «من این را همین شکلی دوست دارم»، «سربازان بهشتی» و «یک روز با پسرم» اشاره کرد.نقش دختر 8 ساله مبتلا به بیماری ایدز را نیز «سئو‌شین‌ای» بازی می‌کند که به خوبی از عهده این نقش برآمده است.

در حقیقت داستان سریال «متشکرم» می‌خواهد شیوه برخورد انسان‌ها با یکدیگر و چگونگی روبه‌رو شدن با مشکلات را در قالب یک درام خانوادگی نشان دهد؛ آدم‌هایی که نه بد مطلقند و نه خوب و بی‌عیب و نقص به‌نظر می‌رسند. این سریال سعی کرده با تکیه بر مفاهیم انسانی و به تصویرکشیدن مشکلات زندگی یک عده نظیر فقدان همسر، رویارویی با بیماری، ارتباط با دیگران و...توجه مخاطب را جلب کند. البته تاکنون تنها چند قسمت اول این سریال از شبکه تهران پخش شده و هنوز اتفاق تکان دهنده‌ای در سریال رخ نداده است و هنوز پدر این دختر 8 ساله وارد ماجرا نشده تا شکل داستان را تغییر دهد!

منبع :  همشهری

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد