اس ام اس

اس ام اس عاشقانه اس ام اس تولد اس ام اس جدید اس ام اس فلسفی اس ام اس تنهایی اس ام باحال

اس ام اس

اس ام اس عاشقانه اس ام اس تولد اس ام اس جدید اس ام اس فلسفی اس ام اس تنهایی اس ام باحال

یک مقایسه فنی تخصصی بین دوربین K800 و N73 نوکیاو K920 ال جی

 

 

گوشی تلفن همراه LG K920 اولین مدل موجود در بازاراست که دارای دوربین 5 مگاپیکسل می باشد . انچه درادامه می خوانید نتیجه مقایسه دوربین این مدل با دوربین گوشیهای تلفن همراه Sony Ericsson K800 و Nokia N73 می باشد که در بازار اکنون دارای بهترین دوربین 3 مگاپیکسل هستند :

وکیا N73 عکسهای over-saturated, over-sharpened, high-contrast می گیرد که به دید غیر حرفه ایی جالب و قابل توجه هستند . مشکل موقعی بروز می کند که بخواهید از محیطی دارای رنگهای زیاد و کنتراست بالا عکس بگیرید . بهر حال نوکیا N73 زمانی برنده بی رقیب خواهد بود که دارای رنگهایی مشابه رنگهای سونی باشد . سونی در دوربینهای دیجیتال خود این موضوع را بخوبی حل کرده است ولی در مورد مدلهای جدید این شرکت این موضوع بصورت حل نشده باقی مانده است .

اما درمورد سونی اریکسون K800 عکسهای گرفته شده مورد پردازش قرار نمی گیرند و برای ویرایش مناسب هستند .

البته اگرچه مقایسه دوربین 3 مگاپیکسل با 5 مگاپیکسل غیر عادلانه است اما ما این مقایسه را برای درک تفاوتها برای شما انجام دادیم تا ببینید که آیا ارتقا به دوربین 5 مگاپیکسل ارزش دارد یا نه . لذا برای عادلانه بودن این مقایسه تصمیم گرفتیم رزولوشن عکسهای گرفته شده با دوربین 3 مگاپیکسل را تا 5 مگاپیکسل بالا ببریم و در این متد عیبهای تصاویر نیز برگتر می شوند .

در مشاهده عکسها بصورت 100% هیچکدام از انها در صفحه مانیتورهای امروزی جا نمی شوند . به دلیل زیاد بودن عکسهای گرفته شده برای مشاهده آنها می توانید به این آدرس مراجعه کنید.

مقایسه عکسهای گرفته شده در فضای داخل استودیو :

تمام عکسها در شرایط یکسان و زیر نور سفید گرفته شده اند . عکسهای LG KG920 دارای رزولوشن بهترو رنگهای طبیعی تر و نویز کمتر می باشد . البته سازندگان این مدل در معرفی آن به وجود سنسور دردوربین دستگاه اشاره ایی نکرده اند . سنسوری که از سنسور گوشیهای تلفن همراه بزرگتر و مشابه سنسور موجود در دوربینهای دیجیتال با کیفیت پایین است .
رنگ عکسهای K800 سونی اریکسون کاملا خاموش است مخصوصا در مورد رنگ سبز در حالیکه عکسهای N73 دارای مشکل اساسی در نمایش رنگ زرد است . در بعضی موارد oversaturation ارزشمند می شود . در عکسهای N73 به رنگ زرد مکعب دقت کنید .

در مقایسه عکسها در حالت کنار هم چیده شده در حالت ماکرو هم LG KG920 برنده بی رقیب است .

مقایسه عکسهای گرفته شده در فضای باز : Outdoor

اولین نکته ایی که در عکسهای این موضوع جلب توجه می کند وجود رنگ زرد درعکسهای LG KG920 است . در مورد منظره هایی که دارای رنگهای زیاد نیستند باید گفت که سونی اریکسون K800 بهترین و طبیعی ترین عکس را می گیرد . اما در مورد منظره های که دارای رنگهای زیادی هستند عکسهای N73 بسیار شبیه عکسهای LG KG920 است .
عکسهای گرفته شده با گوشی ال جی smoother از نوکیا و سونی اریکسون است .

مقایسه عکسهای گرفته شده در فضای داخل : Indoor

در فضای داخل در صورتیکه نور کافی موجود نباشد ال جی با کمک سنسور بزرگتر خود عکسهای بهتری می گیرد . عکسهای آن در این محیط مشابه عکسهای گرفته شده توسط دوربینهای دیجیتال است .

در این عکسها نیز دوباره ته رنگ زرد دیده می شود که در این محیط طبیعی است . وجود اختلافهایی در رنگ چراغ موجود در یکی از عکسهای گرفته شده با نوکیا ازاین محیط شبهه عدم وجود low-pass filter را در این دستگاه تقویت می کند . نقش این فیلتر که در اکثر دوربینهای دیجیتال موجود است بهتر کردن کیفیت عکس از راههای مختلف نظیر حذف لبه های ناهموار و … می باشد . وجود اختلاف در رنگ اشیای سفید در عکس از علایم فقدان این فیلتر است . نوکیا N73 دوست دارد همه چیز را رنگی نشان دهد حتی رنگهای سفید را

مقایسه عکسهای گرفته شده با استفاده از فلاش :

بر اساس اعلام سازندگان ال جی فلاش موجود در KG920 از نوع strobe flash است .یعنی از نوع LED flash نیست که در اکثر گوشیهای تلفن همراه بکار رفته است و بسیار شبیه xenon flash بکاررفته در سونی اریکسون K800 می باشد . فلاش نوکیا N73 از نوع معمولی LED می باشد .پس از نظر تئوری نوکیا توان رقابت با سونی اریکسون و ال جی را دارانیست . در آزمایش اول از یک دیوار سفید و از فاصله یک متری در تاریکی عکس گرفته شد که بهترین نتیجه مربوط به ال جی بود و در مقام دوم سونی اریکسون قرار می گرفت .
در آزمایش دوم از یک دیوار آجری و از فاصله دو متری در تاریکی عکس گرفته شد که متاسفانه ال جی نتیجه معکوس داد و سونی اریکسون اول و نوکیا دوم شد . پس برای گرفتن عکسهای واضح توسط این مدل از ال جی بهتر است از فاصله نزدیک عکس بگیرید .

مقایسه از نظر Performance

در این مورد سونی اریکسون K800 با اختلاف کمی نسبت به نوکیا N73 در صدر قرار می گیرد . البته باید توجه داشت که N73 یک اسمارت فون است و مطمئنا باید آهسته تر از بقیه باشد اما در عین حال دارای اختلاف کمی هم درزمان فوکوس خودکار و هم در زمان ذخیره کردن عکسها با K800 بود .
فوکوس خودکار در هر دو گوشی دارای دوربین 3 مگاپیکسل عالی بود ولی LG KG920 در این زمینه ما را ناامید کرد . درست است که این دستگاه باید داده های زیادی را پردازش کند به دلیل بزرگ بودن عکسها ولی ذخیره عکسها زمان زیادی می برد . فاصله زمانی یک عکس تا عکس بعدی در این مدل حدود 10 ثانیه بود .

نتیجه :

همانطور که انتظار می رفت تقریبا در تمام زمینه های آزمایش LG KG920 نسبت به رقبای 3 مگاپیکسلی خود برنده شد . همچنین این مدل دارای حالت ماکرو و پویایی فوق العاده در عکس گرفتن است .

معایبی که در این مدل مشاهده شد عبارتند از : اجرای آهسته slow performance ووجود ته رنگ زرد در حالت تنظیم خودکار سفیدی عکس در فضای باز.

در مورد نوکیا N73 و سونی اریکسون K800 باید گفت که هر دو دارای دوربینهای خوبی برای عکسبرداری هستند اما اگر شما عکسها را بصورت جالب وبدون ویرایش بعدی نیاز دارید بهتر است N73 را انتخاب کنید ولی اگر عکسها را بصورت خام می خواهید که بعدا آنها را ویرایش کنید بهتر است K800 را انتخاب کنید .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد